Tietoja minusta

Oma valokuva
Lankoja puikoilla, virkkuukoukku käsissä, kaavat hukassa. Ompelukone laulaa; välillä kauniimmin ja välillä heikommin. Onnistumisen iloa! Miehen vaimo, tytön ja pojan äiti. Työnä, elämäntapana ja intohimona kaikenlaiset käsityöt.

perjantai 4. syyskuuta 2015

Isosisko ja pikkuveli

Olen ihastellut pinterestissä Julie Williamsin "little cotton rabbits" neulottuja pikkupupuja. Lopulta ostin ravelrystä ohjeen ja kokeilin itsekin. Tyttöpupun neuloin jo aikoja sitten, mutta ajattelin, että kuvaan nämä sitten yhdessä, kun olen saanut molempien lasten pupuset valmiiksi. No nyt ne vihdoin sitten ovat! 


Pupuista tuli isosiskolle isosisko ja pikkuveljelle pikkuveli, vähän puoli vahingossa. Tyttöpupun neuloin 3mm:n puikoilla, kun taas poikapupun tein myöhemmin, enkä enää muistanut millä puikoilla olin tehnyt :D Aloitin sitten 2,5mm puikoilla ja pään tehtyäni tajusin, että tästähän tuleekin vähän pienempi. Jatkoin sitten kuitenkin niillä,  ja minun käsialalle kyllä pienemmät ovat itseasiassa paremmat.


Ohjeesta poiketen tein korvat oman maun mukaan, koska halusin niistä kaksinkertaiset. Lisäksi pojan villapaita on tehty mallia katsoen, joten on varmastikin vähän erilainen, kuin alkuperäiset.


Tämän kuvan taustalla näkyy muuten vähän tällähetkellä meneillä olevaakin projektia ;)



Tyttöpupu muutti tytön huoneeseen.


Ja poikapupun pojan huoneeseen.


12 kommenttia:

  1. Tiedätkö, minua jo suorastaa nolottaa kirjoittaa taas että "upeita!" tai "miten taitava sinä olet" joten toivottelen vain hyvää viikonloppua :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Sanna <3 ei kannata nolostella!!! Olen niin otettu ja iloinen aina teidän kaikkien ihanista kommenteista!! :) te pidätte tässä harrastuksessa mielenkiinnon yllä <3

      Poista
  2. Ja mun tekis mieli kirjoittaa samalla tavalla kuin Sanna edellä. :) Niin suloisia ovat. :)

    VastaaPoista
  3. Onpa suloisia pupuja, värit ovat todella ihanat, hauskat ilmeet pupuilla:)

    VastaaPoista
  4. Mahdottoman nätit:-) . Söpöt nuo tyynyn tupsut.

    VastaaPoista
  5. Todella nättejä! Ei voi muuta kuin ihailla (taas)! Lisään haavelistalleni .... üü

    VastaaPoista
  6. Hettaisia pupuja, niin valloittavia!

    VastaaPoista