Tietoja minusta

Oma valokuva
Lankoja puikoilla, virkkuukoukku käsissä, kaavat hukassa. Ompelukone laulaa; välillä kauniimmin ja välillä heikommin. Onnistumisen iloa! Miehen vaimo, tytön ja pojan äiti. Työnä, elämäntapana ja intohimona kaikenlaiset käsityöt.

maanantai 19. toukokuuta 2014

Onni, kun se saapuu se kantaa suurta säkkiä sylissään

Viime perjantain ompeluhaasteena oli inspiroitua Tommy Tabermannin kauniista runosta. Päätin piirtää mitä runo mieleen toi. Hameen applikoin, helmaan lisäsin pitsiä ja ruusun ompelin käsin, tein sen purkautumattomasta hulpiosta. Olisin halunnut kokeilla Ottobren Hoops, T-paita kaavaa, mutta lähikirjaston kyseinen lehti oli juuri lainassa. Niimpä leikkelin peruspaidan etu- ja takakappaleet ja hihan kaavoitin itse ja rypytin sopivaksi.


Onni, kerro minulle,
mistä tulet, mistä minä
sinut tunnen?
onko sinulla ruusu korvan takana?
Silmissä kolme valtamerta, huulilla
kuuden kevään linnut ja naurulle tuoksuvat tuulet?
Onni, jos minä nukun, herätä minut,
ravistele tyhjäksi minun surujeni pähkinäpuu.
Onni, kun se saapuu se kantaa suurta säkkiä sylissään.
Siihen minun murheeni kätkee kaikki, virran vietäväksi heittää.



Keltainen trikoo on Kangaspeikon uutuutta, raitatrikoo sieltä myös. Resoreiden alkuperää en muista.


Väkertelin myös muutaman rusettiponnarin, niihin olen joskus aiemmin kuvaillut ohjeenkin, jos joku on vailla. Nämä tein toki vain pienemmässä mittakaavassa.




Sortsin on sellainen kokeilu, kaavat otettu ostetuista sortseista. Farkkujersey on Ainolasta.


Sydämet ei onnistuneet ihan täydellisesti, mutta ei se haittaa :D





10 kommenttia: